+45 26 84 21 20

    • Dansk
    • English
    • Swedish

 

Vi har værktøjerne der giver forståelse for andres adfærd og hvad der motiverer andre til at agere som de gør.

Denne viden giver os mulighed for at træde ind andres verden og deres virkelighed – og derfra lede dem i den ønskede retning

Resultatet bliver styrket relationer og kortere vej til målet. Det giver større forståelse, mere motivation og lyst til forbedre egne kommunikationsfærdigheder.

Vi tager pulsen på person profilerne i LEDELSE, TEAMS, KONFLIKTER og SALGET.

Profilerne hjælper dig med at forstå!

Styrk Teamet

Vi tager dit team med på en inspirerende og motiverende rejse ind i forståelse for, hvorfor vi mennesker reagerer forskelligt på indtryk.

Resultatet bliver således mere glæde, motivation og lyst til at gå den ekstra mil.

Person profilerne er et godt værktøj til at sammensætte det mest effektive team.

– Hvilke kompetencer besidder den enkelte?
– Hvordan samarbejder de enkelte profiler i teamet?
– Hvor ligger deres styrker?

 

Person profilerne giver også en god indsigt i hvilke kanaler der er mest effektive, når vi kommunikerer med de respektive profiler – også hvordan vi arbejder bevidst for at forstærke interaktionen mellem dem. Vi får ligeledes for bedre kundskab om hvorfor vi ikke altid forstår kollegaen, kunden og chefen.

Det er et konkret værktøj der skaber øjeblikkelige resultater og gode muligheder for adfærdsændring.

Stærke Ledere

Når du kan forudsige hvordan dine medarbejdere reagerer, kan du lettere lede dem i din retning

Tager du desuden udgangspunkt i, hvor de befinder sig, har du bedre mulighed for at lede og styre.

Indsigt i profilerne øger din forståelse og kendskab til dine medarbejdere. Dette gør at du bedre kan opbygge en god relation til hele teamet.

Ved at bruge Plus Profilerne som en del af din lederstil bidrager du med ny energi til både dit team og hele organisationen.

Fokus skifter derved retning mod at opnå fælles mål, i stedet for at fokusere på uløselige problemer, tilbagevendende spørgsmål og alt det vi ikke kan gøre noget ved.

Tryghed ved konflikt

Når du anvender dig af person profiler i forbindelse med konflikter kan du lettere behandle misforståelser og agere konstruktivt.

Din interesse for at lytte og forstå modparten, kan være afgørende for hvordan du vælger at kommunikere.

Ved at få et overordnet billede af hvad konflikten handler om, er det lettere at fokusere opgaver og mål.

Nogle af de metoder vi anvender sammen med person profilerne er:

 

– Transaktionsanalysen, en model om hvordan man kommunikerer

– 3 verdener, en model som øger perspektivet og forståelsen for hvilken virkelighed andre befinder sig i.

– Role-Goal-Control, en model der giver dig kontrol i den konkrete situation

– Spørgemetodik med fokus på neutrale og ledende spørgsmål

Øg Salget

Vi laver forretninger med dem vi kan lide!

I salget er der flere faktorer som er med til at påvirke resultatet. Det er bl.a. vigtigt at få opbygget tillid som vi kan bygge videre på.

Identitet
Den rolle som vi påtager os i salget, bevidst eller ubevidst (ordremodtager, sælger, informator, specialist etc.).

Psykologi
Hvordan vi påvirker andre, med vores egen personlighed?
Hvordan kan vi sikre, at andre føler sig trygge og trives i vores nærhed?
Hvordan møder vi de forskellige person profiler, på en måde så vi får et godt resultat?

Teknikken
Salgsteknikken er den samme, uanset om der tale om en ydelse eller et produkt.

Ved at være bevidst om måden vi agerer på i en aktuel situation, skaber vi automatisk mere tryghed i salgsprocessen.
Ved at kende og forstå kundens situation og behov opnår vi det bedste resultat.

Feedback fra kunder

“Alle forventninger var indfriet til fulde efter en fantastisk workshop med Linda i front. Linda formåede på bedste vis at give os nogle rigtig gode værktøjer som gjorde det muligt for os at få sat vores professionelle profiler i perspektiv. Vi blev mere opmærksomme på hinandens egentlige spidskompetencer og fik ligeledes en gensidig større forståelse for hinanden internt i vores team. Vi blev alle helt klart et stykke værktøj rigere denne aften, som med stor sikkerhed vil bidrage positivt til vores virksomhed”. – Karina Harboe Laursen, Indehaver i Strøm Store Hellerup

“Salget er steget med mere end 5% pr. gæst i forhold til den tilsvarende periode sidste år. For HMS Host Denmark betyder det, at uanset hvilke tiltag man har foretaget for, at skaffe gæster i butikken, så er salget sikret i det øjeblik gæsten beslutter sig for at købe”, udtaler General Manager Martin Drescher fra HMS Host Denmark og takker i øvrigt Arenaplus for hjælpen.




 HMS Host Denmark driver bl.a. Starbucks, Burger King, The Bar & Grab & Go i Københavns Lufthavn. Arenaplus gennemfører i øjeblikket virksomhedstilpasset salgstræning for virksomhedens 130 medarbejdere i Københavns Lufthavn. Træningen startede i januar 2012 og har allerede vist rigtig gode resultater.

 Virksomheden har gennem flere år valgt Arenaplus som kursusleverandør” – General Manager Martin Drescher, Retail & Restaurant Industri

Mit Team har netop afholdt en workshop, hvor Linda fuldt ud levede op til mine forventninger. Hun gjorde det ved at afdække mit behov og udfordre mig som leder og sende spørgsmål til mine medarbejdere. På selve dagen brugte hun sine faglige og menneskelige kompetencer, på en engagerende og respektfuld måde, med humor og energi. Linda gør, det hun siger hun gør, vi er top motiveret og jeg ser frem til at fortælle hende om vores resultat” Mette Fisker, Møde Industrien

Besøg os

Strandgade 4A
DK-1401 København K

Kontakt

Alle dage 24/7

Book aftale

+45 26 84 21 20
linda@arenaplus.dk